۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

ما فریب خوردیم یا اعتراض کردیم؟

دوستان، عزیزان، بزرگواران، آنهایی که می­خواهید برای جنبش سبز کاری بکنید و بلد نیستید، چرا متوجه آنچه که بر شما می­رود نیستید؟

چرا قبل از انجام یک عمل یا تدارک یک برنامه به جوانب آن نمی­نگرید؟ چرا دوست و دشمن و نفع و ضرر خود را نمی­شناسید و نمی­سنجید؟

چرا با اینکه می­دانید چه کسی در خیابانها خون عزیزانتان را می­ریزد و با چه هزینه ای سلاح می خرد و قشوم کشی میکند باز با یک حربه ساده دست آویز قرار می­گیرید؟

در دوره ای که باید کمک کنیم که مردم اعتصابات و نافرمانی های مدنی را یاد بگیرند آیا باید اینگونه رفتار کنیم؟ در آغاز اعتراضاتی که به تقلب در انتخابات انجام گرفت مردم با عدم ارسال SMSهای غیرضروری بزرگترین ضربه را به دولت غیرقانونی و سپاه ضدخلق ایران زدند. کاهش سهام مخابرات بزرگترین لطمه را به آنها زد. از پولی که به وسیله آن نرم افزارهای فیلترینگ و غیره خریداری میشد در جیب مردم ماند و امروز....

کمی فکر کنید... با ارسال یک SMS که شما را تشویق به شرکت در یک برنامه تلویزیونی به عنوان مخالفت یا اعتراض همگانی میکنند چه اتفاقی می­افتد؟

1- رگ غیرتتان به جوش می­آید که من باید کاری کنم... یک SMS که به جایی بر نمی­خورد.

2- چرا به دوستانم اطلاع ندهم؟ SMS را برای چند نفر از دوستانتان ارسال می­کنید.

3- دوستان شما همین روند را تکرار می­کنند.

4- در مدت کمی عده زیادی تصمیم می­گیرند که در آن برنامه شرکت کنند.

5- تا اینجا بدون شرکت در آن برنامه پول زیادی به جیب دشمنانتان واریز کرده اید و با اشتیاق منتظر شروع برنامه هستید.

6- حال سه حالت اتفاق می افتد:

7- برنامه پخش نمی­شود (پیش خودتان می­گویید ترسیدند و خوشحالید و از طرفی هم غصه میخورید که چرا نشد حالشان را بگیریم!)

8- برنامه پخش می­شود اما رأی گیری انجام نمی­شود (بر میگردید به شماره قبل)

9- برنامه پخش می­شود و رأی­گیری انجام می­شود اما با کمال تعجب می بینید که شماره ای که به آن رأی داده بودید رأی کمی آورد (نتیجه می­گیرید که تقلب شده و حسابی حالتان گرفته میشود اما هیچ کاری نمی­توانید بکنید.)

10- برنامه پخش می­شود و رأی­گیری انجام می­شود و شماره مورد نظر شما چندصد، نه، چندهزار، نه، چند میلیون رأی می­آورد. (خوشحالید. در پوست خود نمی­گنجید. فکر می­کنید که کار بزرگی انجام داده­اید. فکر می­کنید حال تمام ایران می­دانند که ما بیشماریم!)

یک ساعت می­گذرد. با خود فکر می­کنید و سعی می کنید حساب کنید که چه مبلغی به حساب دشمن شما وارد شده است. این تازه در بهترین حالت است. حالتی که شما بالاترین رأی را آورده باشید. در حالت­های بدتر (مثلاً حالت 9) می فهمید که سپاه هم پولتان را خورده و هم شما را خفت داده و فردا هم در صدا و سیما بوق و کرنا میزند که حرکت ضد اسلامی مزدوران و حامیان صهیونیسم و هزار کوفت و لقب دیگر کم آوردند.

دوستان، کمی فکر کنید. قرار نیست برای اعتراض پول به جیب دشمن برزیم. بیایید با همان حرکت سبز ابتدای راهمان، با کم کردن مکالمات و SMSهای غیرضروری به مخالفتمان ادامه دهیم!

به امید پیروزی!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر